וַאֲפִלּוּ אִם רוֹאֶה שֶׁאֵינוֹ פּוֹעֵל בִּתְפִלָּתוֹ, כִּי עֲדַיִן מִתְגַּבְּרִים עָלָיו יוֹתֵר, אַף עַל פִּי כֵן יַעֲשֶֹה
אֶת שֶׁלּוֹ וְיִתְפַּלֵּל תָּמִיד לַה' יִתְבָּרַךְ אוּלַי יָחוּס אוּלַי יְרַחֵם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "קַוֵּה אֶל ה' וְכוּ'", וּפֵרֵשׁ רַשִּׁ"י: וְאִם לֹא נִתְקַבְּלָה תְּפִלָּתְךָ חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וַחֲזֹר וְקַוֵּה אֶל ה'. וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַז"ל: אִם רוֹאֶה אָדָם שֶׁהִתְפַּלֵּל וְלֹא נַעֲנָה – יַחֲזֹר וְיִתְפַּלֵּל, שֶׁנֶּאֱמַר "קַוֵּה אֶל ה' חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה'". וְכָל זְמַן שֶׁאֵין הָאָדָם חָזָק בְּדַעְתּוֹ שֶׁתָּמִיד יְקַוֶּה לַה' וְיַעְתִּיר אֵלָיו אַף אִם יַעֲבֹר עָלָיו מָה, עֲדַיִן אֵין תְּשׁוּבָתוֹ שְׁלֵמָה, כִּי מִי יוֹדֵעַ מַה יוֹלֵד יוֹם? אוּלַי יָבוֹא עָלָיו נִסָּיוֹן אוֹ מִכְשׁוֹל וְכוּ', וּמִי יוֹדֵעַ אִם יַעֲמֹד בְּקִשְׁרֵי הַמִּלְחָמָה? אֲבָל אִם הָאָדָם חָזָק בְּדַעְתּוֹ שֶׁאֲפִלּוּ אִם, חַס וְשָׁלוֹם, לֹא יַעֲמֹד בַּנִּסָּיוֹן, וַאֲפִלּוּ אִם יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה, אַף עַל פִּי כֵן יְקַוֶּה תָּמִיד לַה' יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת "וְאַצִּיעָה שְׁאוֹל הִנֶּךָּ", אָז הוּא בָּטוּחַ שֶׁבְּוַדַּאי יִזְכֶּה לִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה, כִּי סוֹף כָּל סוֹף יָשׁוּב לַה' יִתְבָּרַךְ מֵאַחַר שֶׁחָזָק בְּדַעְתּוֹ שֶׁלֹּא יִפֹּל מִשּׁוּם דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם.
(ליקוטי הלכות, אונאה ג', אות ב')
שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה
לעניין המתיחות השוררת בימים אלה בעניין איראן [פרס] וארה"ב [אדום], מובא רמז בילקוט שמעוני על התגרות מלכי העולם זה בזה,
"אַל יִמְנַע עַצְמוֹ מִן הָרַחֲמִים"
עַל-כֵּן יֵדְעוּ לְדוֹרוֹת – שֶׁבְּכָל מַה שֶּׁיַּעֲבֹר עֲלֵיהֶם עַד בִּיאַת מָשִׁיחַ בִּכְלָל, וּבִפְרָט עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה
לִשְֹמֹחַ בִּמְעַט הַטּוֹב
קָשֶׁה מְאֹד לָשׁוּב – כִּי הַבַּעַל דָּבָר [היצר הרע] אוֹרֵב מְאֹד מְאֹד וּמִתְפַּשֵּׁט לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב, וְהַכֹּל חֲפֵצִים לְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ
לזכור את ה' בכל זמן
וְהַכְּלָל, שֶׁאֵין שׁוּם הִתְנַצְּלוּת לוֹמַר שֶׁעַכְשָׁו בְּאוֹתוֹ הָעֵת וּבְאוֹתוֹ הַמָּקוֹם אִי אֶפְשָׁר לִי לִזְכֹּר אֶת ה', כִּי אַדְּרַבָּא – שָׁם