
כִּי מַה שֶּׁהוּא נֶגֶד רְצוֹן הָאָדָם – הוּא רַע בְּעֵינָיו, וְצַר לוֹ לְקַבְּלוֹ, אֲבָל כְּשֶׁיּוֹדֵעַ וּמַאֲמִין שֶׁהַכֹּל נִמְשָׁךְ מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ, שֶׁהוּא אֶחָד הַפָּשׁוּט בְּתַכְלִית הַפְּשִׁיטוּת, שֶׁכָּל כַּוָּנָתוֹ יִתְבָּרַךְ לְטוֹבָה תָּמִיד – בְּוַדַּאי יִמְצָא בְּתוֹךְ כָּל הַצָּרוֹת הַרְחָבוֹת גְּדוֹלוֹת לְנַחֵם וּלְשַׂמֵּחַ אֶת עַצְמוֹ, לִהְיוֹת מוֹדֶה עַל הֶעָבָר וְצוֹעֵק לְהַבָּא, וְעַל-יְדֵי-זֶה יִתְבַּטְּלוּ כָּל הַצָּרוֹת לְגַמְרֵי.
(ליקוטי הלכות, כלאי בהמה ד', אות ט"ז)

"אַל יִמְנַע עַצְמוֹ מִן הָרַחֲמִים"
עַל-כֵּן יֵדְעוּ לְדוֹרוֹת – שֶׁבְּכָל מַה שֶּׁיַּעֲבֹר עֲלֵיהֶם

הִתְעוֹרְרוּת לְהִתְבּוֹדְדוּת לרבי יצחק ברייטער הי"ד
אֵלֶיךָ (פְּלוֹנִי בן פְּלוֹנִי) מְקֹרָבִי וְתַלְמִידִי הַיָּקָר, קוֹרֵא

וְרַק בִּשְׁבִיל זֶה בָּרָא הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֶת כָּל מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית
שָׁמַעְתִּי בִשְׁמוֹ [של ר' נחמן] שֶׁדִּבֶּר עִם אִישׁ

האדם הרחוק- יכול לעשות נחת לה' יותר מהצדיקים!
כִּי זֶה עִקַּר תַּעֲנוּגָיו וְשַׁעֲשׁוּעָיו יִתְבָּרַךְ – כְּשֶׁמַּעֲלִין

לב נשבר אל מול עצבות. מה ההבדל?
לֵב נִשְׁבָּר יָקָר מְאֹד, וְדַע שֶׁלֵּב נִשְׁבָּר וְעַצְבוּת
